Resereflektion nr 44: Vilnius lockar med G-punkt (sex säljer osv)

Posted on

Förstaplatsen i kreativ marknadsföring går till Vilnius! Eller rättare sagt två modiga studenter som tagit fram denna virala poster. Just nu förhandlar de med Go Vilnius, stadens turistbyrå, om att sälja deras alster. Hiss eller diss?

Vilnius: Europas G-punkt – ny slogan?

Det är sällan jag tycker att reklam som anspelar på sex känns särskilt fräsch men det här skrattade jag högt åt. Blev chockad över Vilnius sexuella framfart. När jag insåg att det var två marknadsföringsstudenter som låg bakom det hela kändes det helt plötsligt mer logiskt. Jag gillar järv marknadsföring, undrar vad som händer om Go Vilnius väljer att plocka in den rakt av?

Den här förklarande texten gör ju bara det hela ännu roligare!

Nobody knows where it is, but when you find it, it’s amazing

vilnius g-punkt
Hiss eller diss till den här marknadsföringen?

Jag var i Vilnius i september 2017 och gillade staden skarpt. Av de tre syskonstäderna Tallinn, Riga och Vilnius är min bild att Litauens huvudstad är minst känd så jag förstår vart inspirationen till denna reklam kommer ifrån.

Har du samma humor som mig eller tycker du det här är en urbota trist, omogen och dötråkig vinkel på destinationsmarknadsföring?

2 thoughts on “Resereflektion nr 44: Vilnius lockar med G-punkt (sex säljer osv)”

  1. Alltså, för att vara vinklad åt det hållet så tycker jag att den var bra! Det var vare sig fånigt, buskis eller trams i den bemärkelsen. Hade kunnat gjorts betydligt sämre.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *